GREENCO – Obrazovanje za zelenu transformaciju

Institut IMS je partner u projektu pod nazivom: GREENCO – Obrazovanje za zelenu transformaciju građevinskog sektora

Glavni cilj projekta je implementacija sveobuhvatnog skupa međusektorskih aktivnosti i rešavanje neusklađenosti između trenutnih obrazovnih programa i potražnje tržišta u pogledu digitalnih i zelenih veština u građevinskom sektoru kako bi se ubrzala njegova zelena transformacija.

Zelena transformacija izgrađene životne sredine je jedino moguća kroz obrazovanje i mobilizaciju svih nivoa veština i organizacionih nivoa u okviru građevinske radne snage, od inženjerskog (stručnog) nivoa, do višeg menadžerskog nivoa.

Nosilac projekta: Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu

Pun naziv projekta: GREENCO – Obrazovanje za zelenu transformaciju građevinskog sektora

Partneri:

  • ODRAZ – Održivi razvoj zajednice (ODRAZ)
  • CELF – Center for erhvervsrettede uddannelser lolland-falster (CELF)
  • Graditeljska tehnička škola Zagreb (GTŠ)
  • Holcim innovation center SAS (HIC)
  • Danmarks tekniske universitet (DTU)
  • Arup International Projects Limited (AIPL)
  • SPEGRA za građenje, projektovanje i nadzor nad gradnjom, d.o.o. (SPEGRA)
  • Institut za ispitivanje materijala a.d. (IMS)
  • Urbanex d.o.o. za građevinarstvo (URBANEX)

Vreme trajanja: 01.09.2023. – 31.08.2026

Ukupan iznos finansiranja projekta: 1.040.020,00 EUR

Projekat finansira Evropska unija kroz program Erasmus – Alijanse za obrazovanje i preduzeća.

Projekat se zasniva na sledećim aktivnostima:

  1. za podizanje svesti učenika strukovnih studija o važnosti zelene gradnje i održivog razvoja građevinskog sektora izradiće se priručnici, organizovaće se radionice o izveštavanju o životnoj sredini, osposobiti kritičan broj nastavnog kadra u strukovnim školama;
  2. za produbljeno obrazovanje studenata diplomskih studija sprovodiće se novi program „Zelena gradnja“, uz namenske radionice i osposobljavanje za korišćenje softvera za izvođenje kvantitativnih ekoloških proračuna;
  3. za poboljšanje veština upravljanja inovacijama i povećanje mogućnosti budućeg stvaranja zelenog poslovanja, u sektoru za studente doktorskih studija biće organizovne radionice, kampovi za obuku i letnje škole;
  4. da bi se simuliralo donošenje odluka u okviru kompanije, biće održani skupovi za učenje sa učešćem sva tri obrazovna nivoa i zajedničkim radom na održivom rešenju za lokalni izazov, prisutan u njihovom neposrednom okruženju.

Kroz aktivnosti prilagođene potrebama, svaka ciljana grupa na nivou zanimanja/obrazovnog nivoa biće osposobljena za svoju aktivnu ulogu sukreatora u zelenoj transformaciji građevinskog sektora, bezbedno utirući put ka industrijskoj klimatskoj neutralnosti do 2050, ali i služeći kao plan za moguće buduće obrazovno-preduzetničko partnerstvo, osmišljeno da odgovori na društvene i ekološke izazove.